David Irving: «Sì, ...
 
Notifiche
Cancella tutti

David Irving: «Sì, l’Olocausto c’è stato

Pagina 4 / 24

Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

Questa è la conferenza di Wansee (Mal tradotta per di più) Nessuno storico Ufficiale ne da conto come volontà di sterminio e ne hanno ben di che, se no casca anche quel po', ma lei non è nemmeno in grado di capire cosa dico

Mincuo hai una traduzione più corretta del testo?E' autentico secondo te? Non voglio prenderlo come prova di sterminio accaduto. Mi interessa solo leggerlo.


RispondiCitazione
mincuo
Illustrious Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 6059
 

Questa è la conferenza di Wansee (Mal tradotta per di più) Nessuno storico Ufficiale ne da conto come volontà di sterminio e ne hanno ben di che, se no casca anche quel po', ma lei non è nemmeno in grado di capire cosa dico

Mincuo hai una traduzione più corretta del testo?E' autentico secondo te? Non voglio prenderlo come prova di sterminio accaduto. Mi interessa solo leggerlo.

C'è quella in Tedesco. Lo trovi su web. Poi confronti.
(N.B. Quella usata è la copia numero 16 (a memoria). Non esiste originale, ed esistono copie false anche) ed è un resoconto verbale.
P.S.
Stranamente non ti menzionano mai lo Schlegelberger Document....ma sono cose da specialisti quelle...


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

Non mi interessa confronto, non voglio contestare accuse. Volevo solo leggere, Quindi posso trovare quella tedesca ma col traduttore non verrà scritta meglio penso. Puoi specificarmi quale diversità consistente tra l'originale?

Resoconto verbale intendi che e' stato dettato allo scrivente, oppure un terzo ne ha fatto una sintesi?


RispondiCitazione
mincuo
Illustrious Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 6059
 

@Jefferson
Poi basta ho già detto che non voglio andare molto oltre.
Questa è la migliore traduzione Inglese che conosca. In Italiano non c'è mai un piffero di decente, ovviamente.

Stamp: Top Secret
30 copies
16th copy
Minutes of discussion.
I. The following persons took part in the discussion about the
final solution of the Jewish question which took place in Berlin,
am Grossen Wannsee No. 56/58 on 20 January 1942.

Gauleiter Dr. Meyer and Reichsamt- Reich Ministry for
leiter Dr. Leibbrandt the Occupied Eastern
territories

Secretary of State Dr. Stuckart Reich Ministry for
the Interior

Secretary of State Neumann Plenipotentiary for
the Four Year Plan

Secretary of State Dr. Freisler Reich Ministry of
Justice

Secretary of State Dr. Buehler Office of the Govern-
ment General

Under Secretary of State Dr. Luther Foreign Office

SS-Oberführer Klopfer Party Chancellery

Ministerialdirektor Kritzinger Reich Chancellery

SS-Gruppenführer Hofmann Race and Settlement
Main Office

SS-Gruppenführer Mueller Reich Main Security
SS-Obersturmbannführer Eichmann Office

SS-Oberführer Dr. Schoengarth Security Police and SD
Chief of the Security Police and
the SD in the Government General

SS-Sturmbannführer Dr. Lange Security Police and SD
Commander of the Security Police
and the SD for the General-District
Latvia, as deputy of the Commander
of the Security Police and the SD
for the Reich Commissariat "Eastland".

II. At the beginning of the discussion Chief of the Security
Police and of the SD, SS-Obergruppenführer Heydrich, reported
that the Reich Marshal had appointed him delegate for the
preparations for the final solution of the Jewish question in
Europe and pointed out that this discussion had been called for
the purpose of clarifying fundamental questions. The wish of the
Reich Marshal to have a draft sent to him concerning
organizational, factual and material interests in relation to the
final solution of the Jewish question in Europe makes necessary
an initial common action of all central offices immediately
concerned with these questions in order to bring their general
activities into line.

The Reichsführer-SS and the Chief of the German Police
(Chief of the Security Police and the SD) was entrusted with the
official central handling of the final solution of the Jewish
question without regard to geographic borders.

The Chief of the Security Police and the SD then gave a
short report of the struggle which has been carried on thus far
against this enemy, the essential points being the following:

a) the expulsion of the Jews from every sphere of life of
the German people,

b) the expulsion of the Jews from the living space of the
German people.

In carrying out these efforts, an increased and planned
acceleration of the emigration of the Jews from Reich territory
was started, as the only possible present solution.

By order of the Reich Marshal, a Reich Central Office for
Jewish Emigration was set up in January 1939 and the Chief of the
Security Police and SD was entrusted with the management. Its
most important tasks were

a) to make all necessary arrangements for the preparation
for an increased emigration of the Jews,

b) to direct the flow of emigration,

c) to speed the procedure of emigration in each individual
case.

The aim of all this was to cleanse German living space of
Jews in a legal manner.

All the offices realized the drawbacks of such enforced
accelerated emigration. For the time being they had, however,
tolerated it on account of the lack of other possible solutions
of the problem.

The work concerned with emigration was, later on, not only a
German problem, but also a problem with which the authorities of
the countries to which the flow of emigrants was being directed
would have to deal. Financial difficulties, such as the demand
by various foreign governments for increasing sums of money to be
presented at the time of the landing, the lack of shipping space,
increasing restriction of entry permits, or the canceling of
such, increased extraordinarily the difficulties of emigration.
In spite of these difficulties, 537,000 Jews were sent out of the
country between the takeover of power and the deadline of 31
October 1941. Of these

approximately 360,000 were in Germany proper on 30 January
1933

approximately 147,000 were in Austria (Ostmark) on 15 March
1939

approximately 30,000 were in the Protectorate of Bohemia and
Moravia on 15 March 1939.

The Jews themselves, or their Jewish political
organizations, financed the emigration. In order to avoid
impoverished Jews' remaining behind, the principle was followed
that wealthy Jews have to finance the emigration of poor Jews;
this was arranged by imposing a suitable tax, i.e., an emigration
tax, which was used for financial arrangements in connection with
the emigration of poor Jews and was imposed according to income.

Apart from the necessary Reichsmark exchange, foreign
currency had to presented at the time of landing. In order to
save foreign exchange held by Germany, the foreign Jewish
financial organizations were--with the help of Jewish
organizations in Germany--made responsible for arranging an
adequate amount of foreign currency. Up to 30 October 1941,
these foreign Jews donated a total of around 9,500,000 dollars.

In the meantime the Reichsführer-SS and Chief of the German
Police had prohibited emigration of Jews due to the dangers of an
emigration in wartime and due to the possibilities of the East.

III. Another possible solution of the problem has now taken the
place of emigration, i.e. the evacuation of the Jews to the East,
provided that the führer gives the appropriate approval in
advance.

These actions are, however, only to be considered
provisional, but practical experience is already being collected
which is of the greatest importance in relation to the future
final solution of the Jewish question.

Approximately 11 million Jews will be involved in the final
solution of the European Jewish question, distributed as follows
among the individual countries:

Country Number

A. Germany proper 131,800
Austria
43,700
Eastern territories 420,000
General Government 2,284,000
Bialystok 400,000
Protectorate Bohemia and Moravia 74,200
Estonia - free of Jews -
Latvia 3,500
Lithuania 34,000
Belgium 43,000
Denmark 5,600
France / occupied territory 165,000
unoccupied territory 700,000
Greece 69,600
Netherlands 160,800
Norway 1,300

B. Bulgaria 48,000
England 330,000
Finland 2,300
Ireland 4,000
Italy including Sardinia 58,000
Albania 200
Croatia 40,000
Portugal 3,000
Rumania including Bessarabia 342,000
Sweden 8,000
Switzerland 18,000
Serbia 10,000
Slovakia 88,000
Spain 6,000
Turkey (European portion) 55,500
Hungary 742,800
USSR 5,000,000
Ukraine 2,994,684
White Russia
excluding Bialystok 446,484

Total over 11,000,000

The number of Jews given here for foreign countries
includes, however, only those Jews who still adhere to the Jewish
faith, since some countries still do not have a definition of the
term "Jew" according to racial principles.

The handling of the problem in the individual countries will
meet with difficulties due to the attitude and outlook of the
people there, especially in Hungary and Rumania. Thus, for
example, even today the Jew can buy documents in Rumania that
will officially prove his foreign citizenship.

The influence of the Jews in all walks of life in the USSR
is well known. Approximately five million Jews live in the
European part of the USSR, in the Asian part scarcely 1/4
million.

The breakdown of Jews residing in the European part of the
USSR according to trades was approximately as follows:

Agriculture 9.1 %
Urban workers 14.8 %
In trade 20.0 %
Employed by the state 23.4 %
In private occupations such as
medical profession, press, theater, etc. 32. 7%
Under proper guidance, in the course of the final solution the Jews are to be allocated for appropriate labor in the East. Able-bodied Jews, separated according to sex, will be taken in large work columns to these areas for work on roads, in the course of which action doubtless a large portion will be eliminated by natural causes.
The possible final remnant will, since it will undoubtedly consist of the most resistant portion, have to be treated accordingly, because it is the product of natural selection and would, if released, act as a the seed of a new Jewish revival (see the experience of history.)
In the course of the practical execution of the final solution, Europe will be combed through from west to east. Germany proper, including the Protectorate of Bohemia and Moravia, will have to be handled first due to the housing problem and additional social and political necessities.
The evacuated Jews will first be sent, group by group, to so-called transit ghettos, from which they will be transported to the East.
SS-Obergruppenführer Heydrich went on to say that an important prerequisite for the evacuation as such is the exact definition of the persons involved
It is not intended to evacuate Jews over 65 years old, but to send them to an old-age ghetto&emdash;Theresienstadt is being considered for this purpose.
In addition to these age groups&emdash;of the approximately 280,000 Jews in Germany proper and Austria on 31 October 1941, approximately 30% are over 65 years old&emdash;severely wounded veterans and Jews with war decorations (Iron Cross I) will be accepted in the old-age ghettos. With this expedient solution, in one fell swoop many interventions will be prevented.
The beginning of the individual larger evacuation actions will largely depend on military developments. Regarding the handling of the final solution in those European countries occupied and influenced by us, it was proposed that the appropriate expert of the Foreign Office discuss the matter with the responsible official of the Security Police and SD.
In Slovakia and Croatia the matter is no longer so difficult, since the most substantial problems in this respect have already been brought near a solution. In Rumania the government has in the meantime also appointed a commissioner for Jewish affairs. In order to settle the question in Hungary, it will soon be necessary to force an adviser for Jewish questions onto the Hungarian government.
With regard to taking up preparations for dealing with the problem in Italy, SS-Obergruppenführer Heydrich considers it opportune to contact the chief of police with a view to these problems.
In occupied and unoccupied France, the registration of Jews for evacuation will in all probability proceed without great difficulty.
Under Secretary of State Luther calls attention in this matter to the fact that in some countries, such as the Scandinavian states, difficulties will arise if this problem is dealt with thoroughly and that it will therefore be advisable to defer actions in these countries. Besides, in view of the small numbers of Jews affected, this deferral will not cause any substantial limitation.
The Foreign Office sees no great difficulties for southeast and western Europe.
SS-Gruppenführer Hofmann plans to send an expert to Hungary from the Race and Settlement Main Office for general orientation at the time when the Chief of the Security Police and SD takes up the matter there. It was decided to assign this expert from the Race and Settlement Main Office, who will not work actively, as an assistant to the police attache.
IV. In the course of the final solution plans, the Nuremberg Laws should provide a certain foundation, in which a prerequisite for the absolute solution of the problem is also the solutio
n to the problem of mixed marriages and persons of mixed blood.
The Chief of the Security Police and the SD discusses the following points, at first theoretically, in regard to a letter from the chief of the Reich chancellery:
1) Treatment of Persons of Mixed Blood of the First Degree
 
Persons of mixed blood of the first degree will, as regards the final solution of the Jewish question, be treated as Jews.
From this treatment the following exceptions will be made:
a) Persons of mixed blood of the first degree married to persons of German blood if their marriage has resulted in children (persons of mixed blood of the second degree). These persons of mixed blood of the second degree are to be treated essentially as Germans.
b) Persons of mixed blood of the first degree, for whom the highest offices of the Party and State have already issued exemption permits in any sphere of life. Each individual case must be examined, and it is not ruled out that the decision may be made to the detriment of the person of mixed blood.
 
The prerequisite for any exemption must always be the personal merit of the person of mixed blood. (Not the merit of the parent or spouse of German blood.)
Persons of mixed blood of the first degree who are exempted from evacuation will be sterilized in order to prevent any offspring and to eliminate the problem of persons of mixed blood once and for all. Such sterilization will be voluntary. But it is required to remain in the Reich. The sterilized "person of mixed blood" is thereafter free of all restrictions to which he was previously subjected.
2) Treatment of Persons of Mixed Blood of the Second Degree
 
Persons of mixed blood of the second degree will be treated fundamentally as persons of German blood, with the exception of the following cases, in which the persons of mixed blood of the second degree will be considered as Jews:
a) The person of mixed blood of the second degree was born of a marriage in which both parents are persons of mixed blood.
b) The person of mixed blood of the second degree has a racially especially undesirable appearance that marks him outwardly as a Jew.
c) The person of mixed blood of the second degree has a particularly bad police and political record that shows that he feels and behaves like a Jew.
 
Also in these cases exemptions should not be made if the person of mixed blood of the second degree has married a person of German blood.
3) Marriages between Full Jews and Persons of German Blood.
 
Here it must be decided from case to case whether the Jewish partner will be evacuated or whether, with regard to the effects of such a step on the German relatives,

should be sent to an old-age ghetto.
4) Marriages between Persons of Mixed Blood of the First Degree and Persons of German Blood.
 
a) Without Children.
 
If no children have resulted from the marriage, the person of mixed blood of the first degree will be evacuated or sent to an old-age ghetto (same treatment as in the case of marriages between full Jews and persons of German blood, point 3.)
b) With Children.
 
If children have resulted from the marriage (persons of mixed blood of the second degree), they will, if they are to be treated as Jews, be evacuated or sent to a ghetto along with the parent of mixed blood of the first degree. If these children are to be treated as Germans (regular cases), they are exempted from evacuation as is therefore the parent of mixed blood of the first degree.
5) Marriages between Persons of Mixed Blood of the First Degree and Persons of Mixed Blood of the First Degree or Jews.
 
In these marriages (including the children) all members of the family will be treated as Jews and therefore be evacuated or sent to an old-age ghetto.
6) Marriages between Persons of Mixed Blood of the First Degree and Persons of Mixed Blood of the Second Degree.
 
In these marriages both partners will be evacuated or sent to an old-age ghetto without consideration of whether the marriage has produced children, since possible children will as a rule have stronger Jewish blood than the Jewish person of mixed blood of the second degree.
SS-Gruppenführer Hofmann advocates the opinion that sterilization will have to be widely used, since the person of mixed blood who is given the choice whether he will be evacuated or sterilized would rather undergo sterilization.
State Secretary Dr. Stuckart maintains that carrying out in practice of the just mentioned possibilities for solving the problem of mixed marriages and persons of mixed blood will create endless administrative work. In the second place, as the biological facts cannot be disregarded in any case, State Secretary Dr. Stuckart proposed proceeding to forced sterilization.
Furthermore, to simplify the problem of mixed marriages possibilities must be considered with the goal of the legislator saying something like: "These marriages have been dissolved."
With regard to the issue of the effect of the evacuation of Jews on the economy, State Secretary Neumann stated that Jews who are working in industries vital to the war effort, provided that no replacements are available, cannot be evacuated.
SS-Obergruppenführer Heydrich indicated that these Jews would not be evacuated according to the rules he had approved for carrying out the evacuations then underway.
State Secretary Dr. Buehler stated that the General Government would welcome it if the final solution of this problem could be begun in the General Government, since on the one hand transportation does not play such a large role here nor would problems of labor supply hamper this action. Jews must be removed from the territory of the General Government as quickly as possible, since it is especially here that the Jew as an epidemic carrier represents an extreme danger and on the other hand he is causing permanent chaos in the economic structure of the country through continued black market dealings. Moreover, of the approximately 2 1/2 million Jews concerned, the majority is unfit for work.
State Secretary Dr. Buehler stated further that the solution to the Jewish question in the General Government is the responsibility of the Chief of the Security Police and the SD and that his efforts would be supported by the officials of the General Government. He had only one request, to solve the Jewish question in this area as quickly as possible.
In conclusion the different types of possible solutions were discussed, during which discussion both Gauleiter Dr. Meyer and State Secretary Dr. Buehler took the position that certain preparatory activities for the final solution should be carried out immediately in the territories in question, in which process alarming the populace must be avoided.
The meeting was closed with the request of the Chief of the Security Police and the SD to the participants that they afford him appropriate support during the carrying out of the tasks involved in the solution


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

E se fosse un falso? In digitale e' un gioco da ragazzi riprodurre immagini ingiallite con timbri, ecc... Magari lo fanno anche con stralci di giornali del passato.

Cioè potrebbe essere un falso. Non credi?


RispondiCitazione
Kansimba
Estimable Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 194
 

Tony abbi pazienza, ma io non capisco dove vuoi andare a parare. Mi spiego meglio da una parte vedo riferimenti, testi, date, argomenti piuttosto dettagliati, da parte tua vedo solo aneddotica.
Qua sopra c'è anche gente abbastanza scafata, per alcuni quello che scrivi può risultare solo "storielle".


RispondiCitazione
mincuo
Illustrious Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 6059
 

@Jefferson
Questa è tradotta dal documento d'archivio. Poi è una storia lunga il resto...
Questi i riferimenti d'archivio:
Aufzeichnung Luther, 21.8. 42 (ND:NG-2586; AA/Serial 1513/371976ff: Abteilung Inland II geheim: Endlösung der Judenfrage. The same AA file contains a geheime Reichssache RSHA Besprechungsprotokoll (pp. 372024ff): the Sitzung was planned for 9.12.41 but auf Grund "plötzlich bekanntgegebener Ereignisse" in letzter Minute abgesagt and rearranged for 20.1.1942. Vgl. Korrespondenz Heydrich mit SS Gruf. Hofmann (ND:709-PS) and mit Luther (Serial 1513/372043). Of importance for the less extreme Deutung of the concept "Endlösung" in AA is the Aufzeichnung by Ref. III [Legationsrat Rademacher] v. 8. 12.41, setting out the Wünsche und Ideen des Ausw.Amtes zu der vorgesehenen Gesamtlösung der Judenfrage in Europa (pp. 372041f). At the IMT Nuremberg even before the Wannseekonferenzprotokoll entdeckt wurde, erklärte Lammers zuversichtlich, "Als das Protokoll bei mir einging, ergab sich auch nichts Wesentliches" (IMT, XI, 61). Kritzinger, der anwesend war, sagte bei einem knappen Vortrag nichts über Judentötungen; dieser habe auch nicht angenommen, daß Judentötungen vorgekommen sind (Kreuzverhör durch Kempner, 23.9.48, Fall XI). Nor did Luther himself gather that impression, writing in his Aufzeichnung of "die Abschiebung in die Ghettos im Osten

La Storia è una cosa seria.....


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

Va bene Mincuo, me la traduco e Amen.

Qualcosa avevi tradotto mi ricordo di Lenin e Trotzki ed era interessante leggere, magari avresti fatto lo sforzo anche qua.


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

Tony abbi pazienza, ma io non capisco dove vuoi andare a parare. Mi spiego meglio da una parte vedo riferimenti, testi, date, argomenti piuttosto dettagliati, da parte tua vedo solo aneddotica.
Qua sopra c'è anche gente abbastanza scafata, per alcuni quello che scrivi può risultare solo "storielle".

Hey Kansimba quanto tempo. Ma copi le battute di Istwine? Ti e' piaciuta l'associazione con le streghe medioevali nell'altro thread? Ti ha impressionato un po? Sai quei racconti che mostrano il diritto bimillenario per il popolo. Mi dai la tua opinione?


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

O caspita hai corretto il post, l'avevi postato tutto. Perche lo hai tolto?

Cosa intendi per cosa seria?


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

Ma prima avevi scritto lunga...lunga o seria?

Beh, comunque la riposto io, magari a Kansimba interessa, non come prova di accusa e'. Siamo tutti d'accordo su quello:

Stamp: Top Secret
30 copies
16th copy
Minutes of discussion.
I. The following persons took part in the discussion about the
final solution of the Jewish question which took place in Berlin,
am Grossen Wannsee No. 56/58 on 20 January 1942.

Gauleiter Dr. Meyer and Reichsamt- Reich Ministry for
leiter Dr. Leibbrandt the Occupied Eastern
territories

Secretary of State Dr. Stuckart Reich Ministry for
the Interior

Secretary of State Neumann Plenipotentiary for
the Four Year Plan

Secretary of State Dr. Freisler Reich Ministry of
Justice

Secretary of State Dr. Buehler Office of the Govern-
ment General

Under Secretary of State Dr. Luther Foreign Office

SS-Oberführer Klopfer Party Chancellery

Ministerialdirektor Kritzinger Reich Chancellery

SS-Gruppenführer Hofmann Race and Settlement
Main Office

SS-Gruppenführer Mueller Reich Main Security
SS-Obersturmbannführer Eichmann Office

SS-Oberführer Dr. Schoengarth Security Police and SD
Chief of the Security Police and
the SD in the Government General

SS-Sturmbannführer Dr. Lange Security Police and SD
Commander of the Security Police
and the SD for the General-District
Latvia, as deputy of the Commander
of the Security Police and the SD
for the Reich Commissariat "Eastland".

II. At the beginning of the discussion Chief of the Security
Police and of the SD, SS-Obergruppenführer Heydrich, reported
that the Reich Marshal had appointed him delegate for the
preparations for the final solution of the Jewish question in
Europe and pointed out that this discussion had been called for
the purpose of clarifying fundamental questions. The wish of the
Reich Marshal to have a draft sent to him concerning
organizational, factual and material interests in relation to the
final solution of the Jewish question in Europe makes necessary
an initial common action of all central offices immediately
concerned with these questions in order to bring their general
activities into line.

The Reichsführer-SS and the Chief of the German Police
(Chief of the Security Police and the SD) was entrusted with the
official central handling of the final solution of the Jewish
question without regard to geographic borders.

The Chief of the Security Police and the SD then gave a
short report of the struggle which has been carried on thus far
against this enemy, the essential points being the following:

a) the expulsion of the Jews from every sphere of life of
the German people,

b) the expulsion of the Jews from the living space of the
German people.

In carrying out these efforts, an increased and planned
acceleration of the emigration of the Jews from Reich territory
was started, as the only possible present solution.

By order of the Reich Marshal, a Reich Central Office for
Jewish Emigration was set up in January 1939 and the Chief of the
Security Police and SD was entrusted with the management. Its
most important tasks were

a) to make all necessary arrangements for the preparation
for an increased emigration of the Jews,

b) to direct the flow of emigration,

c) to speed the procedure of emigration in each individual
case.

The aim of all this was to cleanse German living space of
Jews in a legal manner.

All the offices realized the drawbacks of such enforced
accelerated emigration. For the time being they had, however,
tolerated it on account of the lack of other possible solutions
of the problem.

The work concerned with emigration was, later on, not only a
German problem, but also a problem with which the authorities of
the countries to which the flow of emigrants was being directed
would have to deal. Financial difficulties, such as the demand
by various foreign governments for increasing sums of money to be
presented at the time of the landing, the lack of shipping space,
increasing restriction of entry permits, or the canceling of
such, increased extraordinarily the difficulties of emigration.
In spite of these difficulties, 537,000 Jews were sent out of the
country between the takeover of power and the deadline of 31
October 1941. Of these

approximately 360,000 were in Germany proper on 30 January
1933

approximately 147,000 were in Austria (Ostmark) on 15 March
1939

approximately 30,000 were in the Protectorate of Bohemia and
Moravia on 15 March 1939.

The Jews themselves, or their Jewish political
organizations, financed the emigration. In order to avoid
impoverished Jews' remaining behind, the principle was followed
that wealthy Jews have to finance the emigration of poor Jews;
this was arranged by imposing a suitable tax, i.e., an emigration
tax, which was used for financial arrangements in connection with
the emigration of poor Jews and was imposed according to income.

Apart from the necessary Reichsmark exchange, foreign
currency had to presented at the time of landing. In order to
save foreign exchange held by Germany, the foreign Jewish
financial organizations were--with the help of Jewish
organizations in Germany--made responsible for arranging an
adequate amount of foreign currency. Up to 30 October 1941,
these foreign Jews donated a total of around 9,500,000 dollars.

In the meantime the Reichsführer-SS and Chief of the German
Police had prohibited emigration of Jews due to the dangers of an
emigration in wartime and due to the possibilities of the East.

III. Another possible solution of the problem has now taken the
place of emigration, i.e. the evacuation of the Jews to the East,
provided that the führer gives the appropriate approval in
advance.

These actions are, however, only to be considered
provisional, but practical experience is already being collected
which is of the greatest importance in relation to the future
final solution of the Jewish question.

Approximately 11 million Jews will be involved in the final
solution of the European Jewish question, distributed as follows
among the individual countries:

Country Number

A. Germany proper 131,800
Austria 43,700
Eastern territories 420,000
General Government 2,284,000
Bialystok 400,000
Protectorate Bohemia and Moravia 74,200
Estonia - free of Jews -
Latvia 3,500
Lithuania 34,000
Belgium 43,000
Denmark 5,600
France / occupied territory 165,000
unoccupied territory 700,000
Greece 69,600
Netherlands 160,800
Norway 1,300

B. Bulgaria 48,000
England 330,000
Finland 2,300
Ireland 4,000
Italy including Sardinia 58,000
Albania 200
Croatia 40,000
Portugal 3,000
Rumania including Bessarabia 342,000
Sweden 8,000
Switzerland 18,000
Serbia 10,000
Slovakia 88,000
Spain 6,000
Turkey (European portion) 55,500
Hungary 742,800
USSR 5,000,000
Ukraine 2,994,684
White Russia
excluding Bialystok 446,484

Total over 11,000,000

The number of Jews given here for foreign countries
includes, however, only those Jews who still adhere to the Jewish
faith, since some countries still do not have a definition of the
term "Jew" according to racial principles.

The handling of the problem in the individual countries will
meet with difficulties due to the attitude and outlook of the
people there, especially in Hungary and Rumania. Thus, for
example, even today the Jew can buy documents in Rumania that
will officially prove his foreign citizenship.

The influence of the Jews in all walks of life in the USSR
is well known. Approximately five million Jews live in the
European part of the USSR, in the Asian part scarcely 1/4
million.

The breakdown of Jews residing in the European part of the
USSR according to trades was approximately as follows:

Agriculture 9.1 %
Urban workers 14.8 %
In trade 20.0 %
Employed by the state 23.4 %
In private occupations such as
medical profession, press, theater, etc. 32. 7%
Under proper guidance, in the course of the final solution the Jews are to be allocated for appropriate labor in the East. Able-bodied Jews, separated according to sex, will be taken in large work columns to these areas for work on roads, in the course of which action doubtless a large portion will be eliminated by natural causes.
The possible final remnant will, since it will undoubtedly consist of the most resistant portion, have to be treated accordingly, because it is the product of natural selection and would, if released, act as a the seed of a new Jewish revival (see the experience of history.)
In the course of the practical execution of the final solution, Europe will be combed through from west to east. Germany proper, including the Protectorate of Bohemia and Moravia, will have to be handled first due to the housing problem and additional social and political necessities.
The evacuated Jews will first be sent, group by group, to so-called transit ghettos, from which they will be transported to the East.
SS-Obergruppenführer Heydrich went on to say that an important prerequisite for the evacuation as such is the exact definition of the persons involved
It is not intended to evacuate Jews over 65 years old, but to send them to an old-age ghetto&emdash;Theresienstadt is being considered for this purpose.
In addition to these age groups&emdash;of the approximately 280,000 Jews in Germany proper and Austria on 31 October 1941, approximately 30% are over 65 years old&emdash;severely wounded veterans and Jews with war decorations (Iron Cross I) will be accepted in the old-age ghettos. With this expedient solution, in one fell swoop many interventions will be prevented.
The beginning of the individual larger evacuation actions will largely depend on military developments. Regarding the handling of the final solution in those European countries occupied and influenced by us, it was proposed that the appropriate expert of the Foreign Office discuss the matter with the responsible official of the Security Police and SD.
In Slovakia and Croatia the matter is no longer so difficult, since the most substantial problems in this respect have already been brought near a solution. In Rumania the government has in the meantime also appointed a commissioner for Jewish affairs. In order to settle the question in Hungary, it will soon be necessary to force an adviser for Jewish questions onto the Hungarian government.
With regard to taking up preparations for dealing with the problem in Italy, SS-Obergruppenführer Heydrich considers it opportune to contact the chief of police with a view to these problems.
In occupied and unoccupied France, the registration of Jews for evacuation will in all probability proceed without great difficulty.
Under Secretary of State Luther calls attention in this matter to the fact that in some countries, such as the Scandinavian states, difficulties will arise if this problem is dealt with thoroughly and that it will therefore be advisable to defer actions in these countries. Besides, in view of the small numbers of Jews affected, this deferral will not cause any substantial limitation.
The Foreign Office sees no great difficulties for southeast and western Europe.
SS-Gruppenführer Hofmann plans to send an expert to Hungary from the Race and Settlement Main Office for general orientation at the time when the Chief of the Security Police and SD takes up the matter there. It was decided to assign this expert from the Race and Settlement Main Office, who will not work actively, as an assistant to the police attache.
IV. In the course of the final solution plans, the Nuremberg Laws should provide a certain foundation, in which a prerequisite for the absolute solution of the problem is also the solution to the problem of mixed marriages and persons of mixed blood.
The Chief of the Security Police and the SD discusses the following points, at first theoretically, in regard to a letter from the chief of the Reich chancellery:
1) Treatment of Persons of Mixed Blood of the First Degree

Persons of mixed blood of the first degree will, as regards the final solution of the Jewish question, be treated as Jews.
From this treatment the following exceptions will be made:
a) Persons of mixed blood of the first degree married to persons of German blood if their marriage has resulted in children (persons of mixed blood of the second degree). These persons of mixed blood of the second degree are to be treated essentially as Germans.
b) Persons of mixed blood of the first degree, for whom the highest offices of the Party and State have already issued exemption permits in any sphere of life. Each individual case must be examined, and it is not ruled out that the decision may be made to the detriment of the person of mixed blood.

The prerequisite for any exemption must always be the personal merit of the person of mixed blood. (Not the merit of the parent or spouse of German blood.)
Persons of mixed blood of the first degree who are exempted from evacuation will be sterilized in order to prevent any offspring and to eliminate the problem of persons of mixed blood once and for all. Such sterilization will be voluntary. But it is required to remain in the Reich. The sterilized "person of mixed blood" is thereafter free of all restrictions to which he was previously subjected.
2) Treatment of Persons of Mixed Blood of the Second Degree

Persons of mixed blood of the second degree will be treated fundamentally as persons of German blood, with the exception of the following cases, in which the persons of mixed blood of the second degree will be considered as Jews:
a) The person of mixed blood of the second degree was born of a marriage in which both parents are persons of mixed blood.
b) The person of mixed blood of the second degree has a racially especially undesirable appearance that marks him outwardly as a Jew.
c) The person of mixed blood of the second degree has a particularly bad police and political record that shows that he feels and behaves like a Jew.

Also in these cases exemptions should not be made if the person of mixed blood of the second degree has married a person of German blood.
3) Marriages between Full Jews and Persons of German Blood.

Here it must be decided from case to case whether the Jewish partner will be evacuated or whether, with regard to the effects of such a step on the German relatives,

should be sent to an old-age ghetto.
4) Marriages between Persons of Mixed Blood of the First Degree and Persons of German Blood.

a) Without Children.

If no children have resulted from the marriage, the person of mixed blood o
f the first degree will be evacuated or sent to an old-age ghetto (same treatment as in the case of marriages between full Jews and persons of German blood, point 3.)
b) With Children.

If children have resulted from the marriage (persons of mixed blood of the second degree), they will, if they are to be treated as Jews, be evacuated or sent to a ghetto along with the parent of mixed blood of the first degree. If these children are to be treated as Germans (regular cases), they are exempted from evacuation as is therefore the parent of mixed blood of the first degree.
5) Marriages between Persons of Mixed Blood of the First Degree and Persons of Mixed Blood of the First Degree or Jews.

In these marriages (including the children) all members of the family will be treated as Jews and therefore be evacuated or sent to an old-age ghetto.
6) Marriages between Persons of Mixed Blood of the First Degree and Persons of Mixed Blood of the Second Degree.

In these marriages both partners will be evacuated or sent to an old-age ghetto without consideration of whether the marriage has produced children, since possible children will as a rule have stronger Jewish blood than the Jewish person of mixed blood of the second degree.
SS-Gruppenführer Hofmann advocates the opinion that sterilization will have to be widely used, since the person of mixed blood who is given the choice whether he will be evacuated or sterilized would rather undergo sterilization.
State Secretary Dr. Stuckart maintains that carrying out in practice of the just mentioned possibilities for solving the problem of mixed marriages and persons of mixed blood will create endless administrative work. In the second place, as the biological facts cannot be disregarded in any case, State Secretary Dr. Stuckart proposed proceeding to forced sterilization.
Furthermore, to simplify the problem of mixed marriages possibilities must be considered with the goal of the legislator saying something like: "These marriages have been dissolved."
With regard to the issue of the effect of the evacuation of Jews on the economy, State Secretary Neumann stated that Jews who are working in industries vital to the war effort, provided that no replacements are available, cannot be evacuated.
SS-Obergruppenführer Heydrich indicated that these Jews would not be evacuated according to the rules he had approved for carrying out the evacuations then underway.
State Secretary Dr. Buehler stated that the General Government would welcome it if the final solution of this problem could be begun in the General Government, since on the one hand transportation does not play such a large role here nor would problems of labor supply hamper this action. Jews must be removed from the territory of the General Government as quickly as possible, since it is especially here that the Jew as an epidemic carrier represents an extreme danger and on the other hand he is causing permanent chaos in the economic structure of the country through continued black market dealings. Moreover, of the approximately 2 1/2 million Jews concerned, the majority is unfit for work.
State Secretary Dr. Buehler stated further that the solution to the Jewish question in the General Government is the responsibility of the Chief of the Security Police and the SD and that his efforts would be supported by the officials of the General Government. He had only one request, to solve the Jewish question in this area as quickly as possible.
In conclusion the different types of possible solutions were discussed, during which discussion both Gauleiter Dr. Meyer and State Secretary Dr. Buehler took the position that certain preparatory activities for the final solution should be carried out immediately in the territories in question, in which process alarming the populace must be avoided.
The meeting was closed with the request of the Chief of the Security Police and the SD to the participants that they afford him appropriate support during the carrying out of the tasks involved in the solution


RispondiCitazione
MarioG
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 3055
 

[i]"i disinfestatori sono al lavoro ...

Dialogo tra sordi (o sordo). Ma che e? Un robot?


RispondiCitazione
mincuo
Illustrious Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 6059
 

Questo poi te lo omettono sui libri anche specialistici.

Traduzione:
"Mr Reich Minister Lammers informed me that the Führer had repeatedly declared to him that he wants to hear that the Solution of the Jewish Problem has been postponed until after the war is over. That being so, the current discussions are of purely theoretical value, in Mr Reich Minister Lammers' opinion. He will moreover take pains to ensure that, whatever else happens, no fundamental decisions are taken without his knowledge in consequence of a surprise briefing by any third party."


RispondiCitazione
Georgejefferson
Famed Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 4401
 

Qui traduciamo col traduttore, la sostanza forse non si capira,pazienza. Non prova nulla in tribunale poi e', ci mancherebbe:

All'inizio del capo discussione della sicurezza
Polizia e del SD, SS-Obergruppenführer Heydrich, riportato su
que la Reich Maresciallo aveva nominato lui delegato per la
i preparativi per la soluzione finale della questione ebraica in
Europa e ha sottolineato che questo dibattito ha beens chiesto Expired per
Chiarire lo scopo di questioni fondamentali. Il desiderio del
Reich Marshal da avere un progetto inviato a Lui concernant
Interessi organizzative, di fatto e di materiali in relazione alla
soluzione finale della questione ebraica in Europa rende necessaria
una azione ordinaria iniziale di tutti gli uffici centrali tempo immediatamente
Preoccupato di questioni tesi al fine di portare il loro generale
In attività di linea.

Il Reichsführer-SS e capo della polizia tedesca
(Capo della Polizia di sicurezza e del SD) è stata affidata la
gestione centrale ufficiale della soluzione finale degli ebrei
problema senza riguardo per confini geografici.

Il capo della polizia di sicurezza e del SD poi ha dato un
breve rinvio della lotta qui è-stato sulla svolta finora
Contro questo nemico, il punto essenziale è bianco Il seguito:

a) l'espulsione degli ebrei da ogni ambito della vita di
il popolo tedesco,

b) l'espulsione degli ebrei dallo spazio vivente della
Popolo tedesco.

Nello svolgimento dei lavori di tesi, e un aumento del Planned
accelerazione della emigrazione degli ebrei dal territorio del Reich
È stato avviato, come unica soluzione praticabile presente.

Con ordinanza del Reich maresciallo, un Ufficio centrale per Reich
Emigrazione ebraica è stata istituita nel gennaio 1939 e il capo della
Polizia di sicurezza e SD è stata affidata la gestione. La sua
Erano compiti più significativi

a) a prendere tutte le disposizioni per la preparazione necessaria
anno per una maggiore emigrazione degli ebrei,

b) Indirizzare al flusso di emigrazione,

c) per velocizzare la procedura di emigrazione in ogni individuo
scatola.

Lo scopo di tutto questo era per purificare spazio vitale tedesco
Gli ebrei in modo legale.

Tutti gli inconvenienti degli uffici realizzati, applicate
emigrazione accelerato. Per il momento bianchi che avevano, TUTTAVIA,
tollerato a causa della mancanza di soluzioni other possibili
del problema.

Il lavoro interessati emigrazione WAS, in seguito, non solo
Problema tedesco, obiettivo aussi un problema con le Autorités here di
Paesi al flusso di emigrati qui è stato diretto essere bianco
Avrebbe dovuto affrontare. Difficoltà finanziarie, come la domanda
da vari Gouvernements straniere per aumentare somme di denaro da
presentato al momento dello sbarco, la mancanza di spazio di trasporto,
Aumentare limitazione dell'entrata allowded, o la cancellazione di
Tale, straordinariamente aumentato le difficoltà dell'emigrazione.
Nonostante queste difficoltà, 537.000 ebrei furono sente fuori
Country entre les presa del potere e il termine di 31
Ottobre 1941. Di tesi

Circa 360.000 sono stati in Germania corretto il 30 gennaio
1933

Circa 147.000 Erano in Austria (Ostmark) il 15 marzo
1939

Circa 30.000 erano nel Protettorato di Boemia e
Moravia il 15 Marzo 1939.

Gli stessi ebrei, politici loro ebraica d'oro
organismi, la financement emigrazione. Per evitare
rimanendo dietro ebrei poveri ', il principio è stato seguito
Che ricchi ebrei devono finanziare l'emigrazione degli ebrei poveri;
Questo è stato organizzato imponendo una tassa adeguata, vale a dire, una emigrazione
fiscale, qui è stato utilizzato per accordi finanziari in relazione a
l'emigrazione di ebrei poveri e fu imposta reddito selon.

A parte lo scambio Reichsmark Necessario, straniero
Dovuto valuta presentata al momento dello sbarco. Per
salvare cambi tenuto dalla Germania, l'ebreo straniero
Erano gli organismi finanziari - con l'aiuto di ebrei
organismi in Germania - fatte responsabile dell'organizzazione anno
Quantità di adeguata valuta estera. Fino a 30 ott 1941
tesi ebrei stranieri donato un totale di circa 9,5 milioni di dollari.

Nel frattempo il Reichsführer-SS e capo della tedesca
La polizia aveva proibito l'emigrazione degli ebrei a causa dei pericoli di anno
emigrazione in tempo di guerra e per le possibilità d'Oriente.

III. Un'altra possibile soluzione del problema ora preso il HAS
invece di emigrazione, cioè l'evacuazione degli ebrei ad est,
A condizione que la Führer dà l'approvazione appropriata in
anticipo.

Queste azioni sono, tuttavia, di essere considerato solo
provvisorio, bevuto l'esperienza pratica è già in bianco Raccolta
qui è della massima importanza per il futuro
soluzione finale della questione ebraica.

Circa 11 milioni di ebrei saranno coinvolti in finale
soluzione della questione ebraica in Europa, ripartito come segue
Tra i singoli paesi:

Paese Numero

A. Germania corretta 131,800
Austria 43.700
Territori orientali 420.000
Governo Generale 2.284.000
Bialystok 400.000
Protettorato Boemia e Moravia 74.200
Estonia - privo di ebrei -
Lettonia 3.500
Lituania 34.000
Belgio 43.000
Danimarca 5.600
France / territorio occupato 165.000
700.000 territorio libero
Grecia 69,600
Olanda 160,800
Norvegia 1.300

B. Bulgaria 48.000
Inghilterra 330.000
Finlandia 2.300
Ireland 4000
Compresi 58.000 Sardegna Italia
Albania 200
Croazia 40.000
Portogallo 3000
Compreso Romania Bessarabia 342.000
Svezia 8000
Svizzera 18.000
Serbia 10.000
Slovacchia 88.000
Spagna 6000
Turchia (parte europea) 55.500
Ungheria 742,800
5.000.000 URSS
Ucraina 2994684
Russia Bianca
ESCLUSO Bialystok 446,484

Totale oltre 11 milioni

Il numero di ebrei ici Dato Estero
comprende, tuttavia, solo gli ebrei chi ancora aderito alla ebraica
fede, dal momento che alcuni Paesi continuano a non-hanno una definizione della
termine "Ebreo" selon Principi razziali.

La gestione del problema nei singoli paesi
incontrare difficoltà a causa l'atteggiamento e prospettive del
gente, soprattutto in Ungheria e Romania. Così, per
esempio, Ancora oggi l'Ebreo può acquistare materiali in Romania che
Will provare la sua cittadinanza straniera officiellement.

Le influenze degli ebrei in tutti i ceti sociali in URSS
è ben noto. Circa cinque milioni di ebrei vivono in
Quota europea dell'URSS, la quota asiatica appena 1/4
milioni.

La ripartizione degli ebrei residenti nella quota europea del
URSS selon mestieri era approssimativamente come segue:

Agricoltura 9,1%
Lavoratori urbani 14,8%
In commercio 20,0%
Impiegato dallo stato 23,4%
In occupazioni private come
professione medica, stampa, teatro, etc. 32. 7%
Sotto la guida corretta, nel corso della soluzione finale gli ebrei sono da attribuire for Appropriate Labor in Oriente. Ebrei abili, separate sesso selon, sarà presa a grandi colonne di tesi aree di lavoro per il lavoro sulle strade, nel corso di qui Azione Senza dubbio una gran parte sarà eliminato per cause naturali.
L'eventuale residuo finale sarà, dal momento che senza dubbio sarà composto da più resistenti porzione devono essere trattati di consegue
nza, perché è il prodotto della selezione naturale e sarebbe, se rilasciato, agire come un seme di una nuova rinascita ebraica (vedi esperienza della storia.)
Nel corso dell'esecuzione pratica della soluzione finale, l'Europa sarà al setaccio da ovest a est. Germania corretta, Compreso il Protettorato di Boemia e Moravia, dovrà essere gestita prima a causa del problema della casa e ulteriori esigenze sociali e politiche.
I primi ebrei evacuati verranno sente, gruppo per gruppo, ai cosiddetti ghetti di transito scaduti, da qui saranno trasportati verso l'Oriente.
SS-Obergruppenführer Heydrich ha continuato a dire che il maggiore presupposto anno per l'evacuazione in quanto tale è la definizione esatta delle persone coinvolte
Non è destinato a evacuare gli ebrei più di 65 anni, lo scopo di inviare 'em in un ghetto per anziani e emdash; Theresienstadt è essere bianco Considerato per questo scopo.
Oltre ai gruppi di età tesi e emdash, dei circa 280.000 ebrei in Germania corretto e Austria il 31 ottobre 1941. Circa il 30% più di 65 anni e emdash; veterani gravemente ferito e gli ebrei con decorazioni di guerra (Iron Cross I) saranno accettate nel vecchio ghetti -Età. Con questa soluzione utile, in un sol colpo Molti interventi sarà impedito.
L'inizio del singolo più grande evacuazione magazzino in gran parte dipende da sviluppi militari. Per quanto riguarda la gestione della soluzione finale in quei paesi europei e occupato Influenzato da noi, è stato proposto que la appropriata esperti del Ministero degli Esteri della Chat la questione con il funzionario responsabile della Polizia e SD sicurezza.
In Slovacchia e la Croazia la questione non è più così difficile, dal momento che le imprese notevoli i maggiori problemi in questo senso, sono stati già-brought vicino a una soluzione. In Romania il governo nel frattempo ha aussi Nominato un commissario per gli affari ebraici. Al fine di risolvere la questione in Ungheria, sarà presto necessaria per alimentare un consulente per le questioni ebraiche onto il governo ungherese.
Per quanto riguarda Riprendendo i preparativi per affrontare il problema in Italia, SS-Obergruppenführer Heydrich ritiene opportuno contattare il capo della polizia, al fine di problemi di conflitto.
In Francia occupata e non occupata, la registrazione degli ebrei per l'evacuazione sarà con ogni probabilità procedere senza grandi difficoltà.
Sottosegretario di Stato Luther richiama l'attenzione su questo problema per il fatto che in alcuni paesi, come gli Stati scandinavi, difficoltà sorgeranno se questo problema viene affrontato a fondo e che sarà quindi opportuno rinviare l'azione nei Paesi tesi. Inoltre, in considerazione delle piccole numero di ebrei colpiti, questo rinvio non sarà causa aziende sostanziali Qualsiasi limitazione.
Il Foreign Office non vede grandi difficoltà per sud-est e l'Europa occidentale.
SS-Gruppenführer Hofmann prevede di inviare un esperto in Ungheria dalla razza e la colonizzazione Ufficio principale di orientamento generale al momento in cui il capo della Polizia di sicurezza e SD prende la questione lì. Si è deciso di assegnare questo esperto della razza e la colonizzazione Ufficio centrale, che non funziona attivamente, come assistente della Polizia allegare.
IV. Nel corso della soluzione piano definitivo, le Leggi di Norimberga shoulds Fornire un fondamento sicuro, in qui un prerequisito per la soluzione assoluta del problema est la soluzione al problema dei matrimoni misti e dei meticci.
Il capo della polizia di sicurezza e del SD Discute i seguenti punti in un primo momento teorico, in quanto riguarda una lettera del capo della Cancelleria del Reich:
1) Trattamento dei meticci di primo grado

Le persone di sangue misto di primo grado Will, appare come la soluzione finale della questione ebraica, essere trattati come gli ebrei.
Dai seguenti questo trattamento si fanno eccezioni:
a) Persone di sangue misto di primo grado sposato persone di sangue tedesco, se il loro matrimonio ha portato in bambini (meticci di secondo grado). Queste persone di sangue misto di secondo grado sono sostanzialmente da equiparare ai tedeschi.
b) le persone di sangue misto di primo grado, per i quali i più alti uffici del partito e dello Stato-sono già emessi in qualsiasi esenzione allowded sfera della vita. Ogni scatola individuale deve essere esaminato, e non è da escludere que la decisione può essere fatta a scapito della persona di sangue misto.

Il presupposto per una deroga deve essere sempre il merito personale del meticcio. (Non il merito dei genitori o del coniuge di sangue tedesco.)
Le persone di sangue misto di primo grado sono esenti da evacuazione Chi saranno sterilizzati per evitare prevenzione Qualsiasi prole e per eliminare il problema delle persone di sangue misto, una volta per tutte. Tale sterilizzazione volontaria sarà. Scopo è necessario a rimanere nel Reich. Il "meticcio" sterilizzato sarà quindi liberato da tutte le restrizioni a Qui è stato sottoposto calcolato in precedenza.
2) Il trattamento dei meticci di secondo grado

Le persone di sangue misto di secondo grado saranno trattati fondamentalmente come persone di sangue tedesco, con l'eccezione dei seguenti caselle, qui nelle persone di sangue misto di secondo grado sarà considerato gli ebrei:
a) Il meticcio di secondo grado è nato da un matrimonio in qui Entrambi i genitori sono persone di sangue misto.
b) La persona di sangue misto di secondo grado: ha un aspetto particolarmente indesiderabile razziale Esteriormente che segna Lui come un Ebreo.
c) Il meticcio di secondo grado: ha una politica particolarmente negativo e registra politico dimostra che che si sente e si comporta come un Ebreo.

Anche in scatole di contesa non esenzioni dovrei essere effettuata se il meticcio di secondo grado ha sposato una persona di sangue tedesco.
3) Matrimoni entre ebrei completi e persone di sangue tedesco.

Qui deve essere deciso caso per caso se il partner ebreo viene evacuato o se, per quanto riguarda gli effetti di un tale passo sulla tedesca su [questo matrimonio misto], dovrebbe essere si sente a un ghetto per anziani.
4) Matrimoni entre meticci di primo grado e persone di sangue tedesco.

a) senza figli.

Se non i bambini-hanno portato dal matrimonio, la persona di sangue misto di primo grado viene evacuato oro sente una vecchiaia ghetto (stesso trattamento come nel caso dei matrimoni Entre ebrei puri e persone di sangue tedesco, punto 3. )
b) con i bambini.

Se i bambini-hanno portato dal matrimonio (meticci di secondo grado), che verranno, se vogliono essere trattati come gli ebrei, essere o sentire evacuato per un ghetto insieme al padre del meticcio di primo grado. Se i bambini sono tesi devono essere trattati come i tedeschi (casi normali), essi sono esentati dal evacuazione quanto è quindi la madre di sangue misto di primo grado.
5) Matrimoni Entre meticci di primo grado e meticci di primo grado o ebrei.

Nei matrimoni tesi (tra cui i bambini) tutti i membri della famiglia saranno trattati come ebrei e si sente quindi essere evacuati d'oro a un ghetto per anziani.
6) Matrimoni Entre meticci di primo grado e meticci di secondo grado.

Entrambi i partner a matrimoni tesi saranno evacuati oro si sente a un ghetto per anziani senza considerare se il matrimonio ha prodotto i bambini, dal momento che i bambini possono avere una regola forte, avere sangue ebraico che l'ebreo di sangue misto di secondo grado.
SS-Gruppenführer Hofmann sostiene il parere di sterilizzazione che dovrà essere ampiamente utilizzato, dal momento che la persona di sangue misto che si è dato la scelta se lui o sterilizzati saranno evacuati preferirei sterilizzati.
Segretario di Stato Dr. Stuckart che mantiene realizzazione pratica delle possibilità appena citati per risolvere il problema dei matrimoni misti e dei meticci Cree
rà lavoro amministrativo senza fine. In secondo luogo, come i fatti biologici non possono essere trascurati, in ogni caso, il Segretario di Stato Dr. Stuckart Proposto Procedendo a sterilizzazione forzata.
Inoltre, per semplificare il problema dei matrimoni misti possibilità deve essere considerato con l'obiettivo del legislatore dicendo qualcosa come: "Questi matrimoni-sono-stati disciolti."
Per quanto riguarda la questione degli effetti della evacuazione degli ebrei sull'economia, Segretario di Stato Neumann che ha dichiarato che gli ebrei stanno lavorando in settori vitali per lo sforzo bellico, a condizione che non ha riserve disponibili, non possono essere evacuati.
SS-Obergruppenführer Heydrich ha indicato che tesi ebrei non sarebbero evacuati selon egli aveva approvato le regole per lo svolgimento delle evacuazioni Poi in corso.
Segretario di Stato Dr. Buehler Ha dichiarato que la amministrazioni pubbliche sarebbe lieto se la soluzione finale di questo problema potrebbe essere Iniziata nel governo generale, dal momento che sul trasporto da un lato, non gioca un ruolo simile un'ampia qui né problemi sarebbero dell'offerta di manodopera ostacolare questo azione. Gli ebrei devono essere rimossi dal territorio del Governo generale il più rapidamente possibile, dal momento che è qui particolarmente que la Ebreo come vettore di un'epidemia Rappresenta un pericolo estremo e l'autre una mano che sta causando il caos permanente nella struttura economica del paese attraverso Continua rapporti mercato nero. Inoltre, tra i 2 1/2 milioni di ebrei Circa Preoccupato, il majorité è inabile al lavoro.
Segretario di Stato Dr. Buehler further Ha dichiarato que la soluzione alla questione ebraica nel Governatorato generale è la responsabilità del capo della Polizia di sicurezza e del SD e che sarebbe suoi sforzi sostenuti dai funzionari del Governo Generale. Aveva solo una richiesta, per risolvere la questione ebraica in questa zona il più velocemente possibile.
Nel concludere i diversi tipi di soluzioni possibili sono stati discussi, chiacchierata Ciondolo qui Sia Gauleiter dottor Meyer e il Segretario di Stato Dr. Buehler ha sostenuto che alcune attività preparatorie per la soluzione finale dovrebbe essere il svolti nel tempo immediatamente territori in questione, in corso qui allarmante la popolazione deve essere evitata.
L'incontro si è chiuso con la richiesta è stata del capo della Polizia di sicurezza e del SD ai partecipanti che forniscano lui durante il vettore adeguato svolgimento dei compiti coinvolti nella soluzione


RispondiCitazione
TonyConcilianti
Estimable Member
Registrato: 2 anni fa
Post: 195
Topic starter  

Uno si domanda : di che cosa avevano paura a scrivere che avevano intenzione o che gassavano gli ebrei a milioni? Avevano paura che gli avrebbero fatto la guerra? La guerra gliela stavano già facendo. Forse Hitler non voleva emttere un ordine scritto sullo sterminio degli ebrei perchè aveva paura che se avese perso la guerra non avrebbe ottenuto la pensione? Andiamo!

Gli ebrei non sono stati "gasati a milioni" . Sono stati assassinati a milioni con varie modalità , anche con il gas , e anche prima di entrare nei campi . Ma l'idea iniziale non era quella di assassinarli . Prima puntarono a rendere la Germania judenfrei attraverso l'emigrazione , poi puntarono ad Europa judenfrei attraverso l'espulsione : l'eccidio in massa sistematico fu deciso solo nel '41 .

L'Olocausto fu trattato come un segreto di stato nella Germania nazista e i Tedeschi cercarono di lasciare il minor numero possibile di documenti scritti. La maggior parte degli ordini che portarono ai massacri furono, invece, dati verbalmente, in particolare ai livelli più alti della gerarchia. Hitler, ad esempio, impartì direttamente l'ordine di uccidere gli Ebrei solo quando strettamente necessario. I leader nazisti in genere evitarono di pianificare in modo dettagliato le uccisioni, preferendo procedere in modo certo sistematico, ma allo stesso tempo improvvisato. Ancora prima della fine della guerra, i Tedeschi cominciarono a distruggere la maggior parte dei documenti esistenti; quelli rimasti - e che provavano direttamente i piani dello sterminio - essendo classificati ?Geheime Reichssache?, cioè Top Secret, seguivano regole speciali sia per il loro uso sia per la loro distruzione, proprio per evitare che cadessero in mani nemiche. Nel 1943, in un discorso segreto ai generali delle SS a Posen, Heinrich Himmler, Comandante delle SS di tutto il Reich e della Polizia, sostenne che lo sterminio degli Ebrei europei doveva rimanere segreto e non doveva essere documentato.
Per nascondere le operazioni di sterminio a coloro che non ne sapevano nulla, Hitler ordinò che non si dovesse far parola delle operazioni nei rapporti ufficiali e neppure in dichiarazioni pubbliche. Invece, per indicare le uccisioni, i Tedeschi usarono nomi in codice e termini dal significato apparentemente neutro. Nel gergo nazista ad esempio, il termine azione (Aktion) si riferiva a operazioni violente contro gli Ebrei (o altre categorie di civili) condotte dalle forze di sicurezza tedesche; l'espressione trasferimento a est (Umsiedlung nach dem Osten) indicava la deportazione forzata degli Ebrei nei centri di sterminio costruiti nella parte di Polonia occupata dalla Germania, mentre le uccisioni venivano chiamate semplicemente trattamenti speciali (Sonderbehandlung).
Sia a quel tempo che più tardi, l'uso di quegli eufemismi impedì di comprendere la portata delle azioni dei Nazisti. Inoltre, questo sistema facilitò almeno in parte le procedure di sterminio, perché permetteva di tenere le vittime all'oscuro del loro destino il più a lungo possibile. Una forte resistenza da parte degli Ebrei, infatti, sarebbe stata possibile solo nel momento in cui questi ultimi avessero capito che la vera intenzione dei Nazisti era quella di sterminarli. Inoltre, Hitler non poteva essere sicuro che nessuno in Germania avrebbe protestato contro l'uccisione degli Ebrei. Persino all'interno del suo stesso partito c'erano coloro che, pur approvando la persecuzione degli Ebrei, erano titubanti di fronte allo sterminio sistematico. Per esempio, Wilhelm Kube, l'amministratore tedesco della Bielorussia occupata, pur appoggiando pienamente l'assassinio degli Ebrei bielorussi, protestò quando le SS deportarono a Minsk gli Ebrei tedeschi e poi li fucilarono.
Hitler aveva ragione di temere una reazione negativa nel caso in cui tutti i dettagli sull'Olocausto fossero diventati pubblici. L'uso di eufemismi permise in effetti di mantenere il segreto, perché solo chi conosceva il vero significato di quei termini poteva comprendere ciò che si celava dietro certe dichiarazioni pubbliche, o interpretare in modo corretto i documenti esistenti.
Oltre ad utilizzare un linguaggio codificato, Heinrich Himmler cercò di distruggere i corpi delle vittime in modo che non venissero trovati dagli eserciti Alleati durante la loro avanzata. Egli assegnò all'ufficiale delle SS Paul Blobel il comando dell'Operazione 1005 (Aktion 1005), nome in codice dei piani messi a punto dai Tedeschi per distruggere tutte le prove rimaste nei luoghi dei massacri. Le SS obbligarono i prigionieri a riaprire le fosse comuni, sia nei centri di sterminio della Polonia occupata sia nei luoghi in cui erano stati effettuati massacri in territorio sovietico, per poi cremare i cadaveri e eliminare tutte le prove delle uccisioni. Ciò avvenne per esempio, a Babi Yar, nei pressi di Kiev, nel 1943, ma anche a Belzec, verso la fine del 1942, e a Sobibor e Treblinka nell'autunno del 1943, dove le fosse comuni furono riaperte e i corpi bruciati fino a che non rimase solo cenere. In questo modo, i Tedeschi e i loro collaboratori distrussero la maggior parte – ma non tutte – le prove dello sterminio prima che le avanzanti truppe Sovietiche arrivassero sui luoghi di quei crimini.
A guerra inoltrata, dopo che le voci riguardanti l'Olocausto avevano raggiunto la Gran Bretagna e gli Stati Uniti, i dirigenti nazisti cercarono di limitare la condanna delle loro politiche verso gli Ebrei da parte degli Alleati attraverso una campagna coordinata di disinformazione. Il 23 giugno 1944, i Nazisti permisero a una commissione della Croce Rossa Internazionale di visitare il ghetto di Theresienstadt, che si trovava nella Boemia occupata, in quella che oggi è la Repubblica Ceca. Essi speravano di mascherare le operazioni di sterminio da loro compiute nei territori occupati nell'est dell'Europa mettendo in mostra le buone condizioni di vita degli Ebrei a Theresienstadt. La commissione della Croce Rossa era formata da due funzionari danesi e un rappresentante svizzero e la visita durò solo sei ore. Si trattò in effetti di una truffa ben organizzata. In preparazione alla visita, le autorità delle SS cercarono di ovviare ai problemi di sovraffollamento intensificando le deportazioni degli Ebrei dal ghetto e ne abbellirono l'interno creando giardini, ridipingendo le case, aprendo caffè e teatri. Essi diedero persino precise istruzioni ai prigionieri su come comportarsi durante l'ispezione e ordinarono di parlare in modo positivo delle condizioni di vita nel ghetto. Una volta terminata la visita, però, le SS ricominciarono le deportazioni degli Ebrei, per la maggior parte verso il centro di sterminio di Auschwitz, nella Polonia occupata. La visita raggiunse il suo scopo: nascose all'opinione pubblica internazionale la vera natura delle politiche naziste contro gli Ebrei.
Nonostante gli sforzi dei Nazisti di tenere segreto l'Olocausto, le informazioni cominciarono a diffondersi. Gli stessi autori dei crimini parlavano di ciò che facevano. A volte, i sopravvissuti ai massacri furono in grado di diffondere le notizie sui piani di sterminio. La resistenza ebraica e quella polacca fecero uno sforzo enorme per far conoscere al mondo esterno ciò che i Tedeschi stavano facendo nell'Est europeo. Le informazioni erano a volte incomplete, a volte contraddittorie o inaccurate nei dettagli, ma il quadro generale della politica nazista e degli eventi che l'accompagnavano divenne chiaro nella seconda parte del 1942.


RispondiCitazione
Pagina 4 / 24
Condividi: